
Sociaal Beheerder Lang Leven Thuisflats
- Op locatie
- Amsterdam, Zuid-Holland, Nederland
- € 2.805 - € 4.188 per maand
- DOCK Amsterdam
Functieomschrijving
Ben jij een echte verbinder die moeiteloos contact legt, communicatief sterk is en energie krijgt van het coördineren van activiteiten in een seniorenflat? Straal jij enthousiasme uit, pak je proactief zaken op en wil je hét gezicht worden van de ontmoetingsruimte in de Lang Leven Thuisflat? Lees dan snel verder!
Over DOCK
DOCK is een sociaal werkorganisatie die al bijna dertig jaar impact maakt in grootstedelijke gebieden. Met diepgewortelde kennis, ervaring en innovatie verbinden wij mensen, organisaties en ideeën om gemeenschappen te versterken en maatschappelijke uitdagingen te beantwoorden. Onze kracht ligt bij de vakmensen die dagelijks in de wijken het verschil maken – betrokken professionals die met expertise, toewijding en een open blik bouwen aan sociale samenhang en kansen voor iedereen. In een tijd van groeiende tegenstellingen en sociale druk vertalen we lokale inzichten naar vernieuwende, effectieve oplossingen voor het sociaal domein. DOCK is behalve een uitvoerder ook een pionier, die beleid en praktijk verbindt met een aanpak die verder gaat dan de dag van morgen. Samen bouwen we aan een samenleving waarin iedereen de kans krijgt om mee te doen, bij te dragen en zich thuis te voelen. Nu en in de toekomst.
Langer zelfstandig wonen, met een glimlach.
In een Lang Leven Thuisflat wonen ouderen zo lang mogelijk zelfstandig en comfortabel in hun eigen woning – ook als hun zorgbehoefte toeneemt. Dat kan dankzij de hechte samenwerking tussen bewoners, de Langer Thuiscoach, woningcorporatie, zorgpartners en welzijnsorganisatie. Samen maken zij de flat seniorvriendelijk: fysiek toegankelijk, veilig, met zorg op maat, leuke activiteiten en een warme ontmoetingsruimte. Zo ontstaat er een hechte gemeenschap waar ouderen met plezier én gemak blijven wonen. Momenteel zoeken wij naar Sociaal Beheerders voor zowel de Lang Leven Thuisflat aan de Stellingweg en de Statenjachtstraat.
Klinkt goed! Hoe ziet de functie en opdracht er verder uit?
De functie van Sociaal Beheerder richt zich op het opbouwen en onderhouden van duurzame contacten, zowel met bewoners van de flatgebouw als met omwonenden en externe netwerkpartners. Je werkt nauw samen met de langer thuiscoach. Het doel hiervan is om de Lang Leven Thuisflat meer tot leven te brengen en de betrokkenheid in de flat en buurt te vergroten. Als Sociaal Beheerder ben je het vaste aanspreekpunt en herkenbare gezicht binnen de ontmoetingsruimte. Je draagt bij aan een toegankelijke en vertrouwde omgeving, waarin zowel bewoners van de flat als buurtbewoners zich welkom voelen. Daarnaast ben je aanwezig bij inloopactiviteiten om het verloop daarvan in goede banen te leiden. Je biedt ondersteuning aan bewoners, met als uiteindelijk doel dat zij zelfstandig, of grotendeels zelfstandig, de organisatie en uitvoering van deze activiteiten op zich kunnen nemen.
Wat ga je doen?
Fungeren als eerste aanspreekpunt voor bezoekers van de ontmoetingsruimte en zorgen voor een gastvrije ontvangst;
Actief deelnemen aan bewoners- en flatoverleggen om samenwerking te bevorderen en wensen of knelpunten in de buurt te signaleren;
De Langer Thuiscoach ondersteunen bij activiteiten die gericht zijn op gemeenschapsvorming en sociale samenhang binnen de woonomgeving;
(Beheer)vrijwilligers en flatbewoners ondersteunen bij het organiseren en uitvoeren van activiteiten in en rondom de ontmoetingsruimte;
Contact leggen en onderhouden met (buurt)bewoners en netwerkpartners;
Zorgdragen voor de openstelling van de ontmoetingsruimte en, indien nodig, aanwezig zijn tijdens gebruik of activiteiten;
Verantwoordelijkheid nemen voor een schone, ordelijke en veilige fysieke omgeving;
Bestellingen doen voor de dagelijkse benodigdheden (zoals koffie, thee en overige facilitaire middelen).
Wat vragen wij?
Een afgeronde relevante MBO-opleiding (bijvoorbeeld Social Work of Pedagogiek);
Aantoonbare ervaring en affiniteit met het werken met ouderen of mensen binnen een oudere doelgroep;
Je werkt vanuit het uitgangspunt van eigen kracht van de bewoners en stimuleert hun zelfredzaamheid en initiatief;
Je beschikt over een open en toegankelijke houding, gecombineerd met uitstekende communicatieve vaardigheden;
Kennis van richtlijnen op het gebied van veiligheid en hygiëne;
In het bezit van een geldig certificaat Bedrijfshulpverlening (BHV) en Eerste Hulp bij Ongelukken (EHBO), of bereid deze op korte termijn te behalen;
Bereidheid om ook buiten kantooruren te werken;
Een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag is een vereiste voor deze functie.
Wat bieden wij?
Een uitdagende, gevarieerd en zelfstandige functie in een dynamische omgeving voor 16 of 32 uur per week;
Een jaarcontract met daarbij de intentie tot verlenging;
Alle ruimte voor eigen inbreng en om jezelf als professional te ontwikkelen binnen onze lerende organisatie.
Het salaris is conform schaal 6 van de CAO Sociaal Werk en bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal €2.805 en maximaal €4.188,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week).
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuzebudget, Loopbaanbudget, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik.
Overtuigd? Solliciteer!
De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksrondes met DOCK en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Je ontvangt zo spoedig mogelijk een terugkoppeling op jouw sollicitatie.
Toch eerst nog een vraag?
Voor meer informatie over de functie en sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Marco den Haan via 06-38759195 of mdhaan@dock.nl.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!