Overslaan naar content

Sociaal beheerder Buurthuis Zuilen (26 uur per week)

  • Op locatie
    • Utrecht, Utrecht, Nederland
    • Utrecht, Zuid-Holland, Nederland
    • Utrecht, Noord-Holland, Nederland
    +2 meer
  • € 2.805 - € 4.729 per maand
  • DOCK Utrecht

Functieomschrijving

Sociaal beheerder

Buurthuis Zuilen

24 uur per week

Ben jij de Sociaal Beheerder (v/m/x) die zorgt voor een optimale setting in het buurtcentrum om de programmering uit te kunnen voeren? Kun jij goed samenwerken met de Sociaal Makelaars (Jeugd en Volwassenen) en vrijwilligers van het buurtcentrum? Jij hebt het in je om de vrijwilligers aan te sturen en je zorgt voor een goede bezetting van de vrijwilligers en beroepskrachten, zodat het buurtcentrum het centrale punt in de wijk kan zijn voor de bewoners! 

Buurtcentrum Zuilen wordt momenteel gesloopt en opnieuw opgebouwd. Naar verwachting wordt het compleet nieuwe buurtcentrum eind 2025 opgeleverd. Tot die tijd zijn groepen en bezoekers elders ondergebracht. Een deel van de activiteiten zit tijdelijk in buurtcentrum De Beatrix, onderdeel van het Vorstelijk Complex op Zuilen. Het is essentieel om de contacten met alle groepen te blijven koesteren. In overleg met de 3Hoek (overleg tussen Gemeente, gebruikers en DOCK) moet het buurthuis weer worden opgetuigd en ingericht.  



Klinkt goed! Hoe ziet de functie en opdracht er verder uit?

Als sociaal beheerder ondersteun je het team bij de openstelling van het buurtcentrum. Daarnaast voer je ondersteunende teamtaken uit. Dit alles doe je vanuit de Vreedzaam-aanpak. 

De sociaal beheerder draagt samen met bewoners zorg voor het sociaal beheer in het buurtcentrum, met als doel dat iedereen laagdrempelig binnen kan lopen en zich welkom voelt. In de buurtcentra ligt het eigenaarschap zoveel mogelijk bij de gebruikers en vrijwillige beheerders. De sociaal beheerder heeft hierin een coachende rol. Gezamenlijk ben je verantwoordelijk voor het realiseren van het ‘bruisende buurtcentrum’ en geef je vorm aan medebeheer.  

De sociaal beheerder is de spil en het aanspreekpunt van het buurtcentrum en werkt samen met de sociaal makelaars en vrijwilligers in het buurtcentrum en heeft een korte lijn met de partners die gebruik maken van het buurtcentrum. De sociaal beheerder stuurt in zijn functie de vrijwilligers aan en is verantwoordelijk voor een goede bezetting, zodat het buurtcentrum het centrale punt in de wijk kan zijn voor bewoners.  

 

Als sociaal beheerder verbindt je groepen die gebruik maken van het buurtcentrum, activeer je bewoners tot vrijwillige inzet en zorg je voor een Vreedzame en inclusieve sfeer, zodat iedereen zich veilig en thuis voelt. Het buurtcentrum kent een optimale programmering waarbij het buurtcentrum 5 tot 7 dagen het ontmoetingspunt is van de buurt. In deze inclusieve programmering kan de wijk zich herkennen. 



Wat ga je doen?

Je taken zijn verdeeld over Algemeen Beheer w.o. Verhuur & Veiligheid, Stimuleren van Medebeheer, Ondersteunen en Werven van Vrijwillige inzet (gastvrouwen/heren en assistent beheerders), Samenwerking Stimuleren tussen Bewoners(groepen), Vrijwilligers en Netwerkpartner en tot slot taken rond Zichtbaarheid & Communicatie; een uitgebreide beschrijving is opvraagbaar. 

  • Je bent het gezicht, het eerste aanspreekpunt voor bezoekers, vrijwilligers, deelnemers en huurders;      

  • Je onderhoudt contacten met alle bestaande groepen en deelnemers van buurtcentrum Zuilen, zowel binnen De Beatrix als elders in de wijk; 

  • Je begeleidt vrijwilligers en stagiaires; 

  • Je houdt toezicht op het gebouw en het inventaris; 

  • Je helpt bij het opzetten van nieuwe activiteiten; 

  • Je houdt de planning/verhuur van ruimten bij, onder meer via het reserveringssysteem van de Gemeente Utrecht;  

  • Je begeleidt de 3Hoek en werkt nauw samen met de sociaal makelaar(s) in de wijk; 

  • Je verzorgt de administratie, financiën en schrijft rapportages; 

  • Je zorgt voor promotie van het programma d.m.v. flyers, onze website en sociale media; 

  • Je signaleert trends en veranderingen in de wijk en speelt daarop in; 

  • Je geef uitvoering aan enkele organisatorische teamtaken. 


Wie zoeken we?

We zoeken een Sociaal Beheerder met innovatief en ondernemend vermogen voor het signaleren en benutten van trends, ontwikkelingen, kansen en mogelijkheden van de bewoners. Je bent klant- en servicegericht en je toont correct en gastvrij gedrag in persoonlijke contacten. Je bent flexibel qua werktijden (avonden/ weekenden en bereidheid tot calamiteitendiensten). Vanzelfsprekend herken jij jezelf in de kernwaarden van DOCK: je bent betrokken, verbindend, enthousiast, betrouwbaar, inspirerend en professioneel. 

We zoeken een veelzijdige, nieuwsgierige, proactieve collega die het fijn vindt om zelfstandig te werken, maar ook in teamverband uit de voeten kan. Je faciliteert de gebruikers van het buurtcentrum en samen met vrijwilligers zorg je voor een fijne, veilige en vreedzame ontmoetingsplek waar iedereen welkom is. Je luistert naar en praat met wijkbewoners en bent alert op kansen. Je weet mensen te motiveren om hun ideeën ook te realiseren. Je legt slimme verbindingen tussen organisaties en buurtinitiatieven.  

Ben jij het gezicht van het nieuwe buurtcentrum? Zorg jij ervoor dat het buurtcentrum een bruisende plek in de wijk is waar iedereen zich prettig voelt en welkom is? Ben je een teamplayer die goed kan samenwerken met vrijwilligers en ben je niet op je mondje gevallen en kijk je met een open blik naar de wijk? Dan zoeken we jou! 


Vereisten


Wat vragen wij?

  • HBO- werk- en denkniveau, met bij voorkeur Sociaal Werk; 

  • Liefst minimaal 3 jaar werkervaring; 

  • Praktische instelling en organisatietalent; 

  • Proactief en een ondernemende instelling; 

  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden 

  • Specifieke vakkennis betreffende de uitvoering van werkzaamheden op het eigen expertisegebied; 

  • Zeer accuraat in financieel opzicht en in administratieve werkzaamheden; 

  • Technisch inzicht en digitaal vaardig; 

  • Coaching vaardigheden voor het vergroten van de zelfregie en de eigen kracht van de bewoners/vrijwilligers 

  • Kennis van geldende hygiëne- en veiligheidseisen (BHV); 

  • Kennis van Vreedzame werkwijze, ABCD, cultuursensitief werken, inclusief werken, groepsdynamica, omgaan met kwetsbare doelgroepen 

  • Een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag is een vereiste voor deze functie 

 


Wat bieden wij?

  • Een uitdagende, zelfstandige functie in een dynamische omgeving met leuke en behulpzame collega’s;

  • Alle ruimte om jezelf als professional te ontwikkelen;

  • Salariëring conform CAO Sociaal Werk en afhankelijk van opleidingsniveau: Hbo geschoold: schaal 8 min. € 3.319, - en max. € 4.729,-; Mbo-geschoold: schaal 6 min. € 2805,- max € 4012,-;

  • Een aanstelling van 26 uur per week, voor de duur van 12 maanden met optie tot verlenging;

  • Een vreedzame wijk training; die de basis is van je grondhouding bij het werken in de wijk;

  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuzebudget, Loopbaanbudget, korting op je zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik


Over DOCK
DOCK is een kleurrijke welzijnsorganisatie actief in Rotterdam, Amsterdam, Haarlem, Zaanstad, Utrecht, Schiedam en Hellevoetsluis. We zijn actief op het gebied van jeugdwerk, jongerenwerk, maatschappelijke participatie, maatschappelijk werk en ouderenwerk. Dat doen we door de inzet van professionals in de wijk, samen met vrijwilligers, partners en betrokken bewoners. Samen organiseren we activiteiten die het leven leuker, gemakkelijker en mooier maken. Van o.a. hulptrajecten, beweegactiviteiten, taalaanbod tot cursussen en trainingen. We werken op straat, in Huizen van de Wijk en op andere plekken waar mensen samen komen.


Overtuigd? Solliciteer!

Solliciteer zo spoedig mogelijk en vóór vrijdag 29 november via de sollicitatiebutton met je CV en motivatiebrief. De procedure bestaat uit 2 gespreksrondes in december, een meeloopdag op locatie en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Je ontvangt zo snel mogelijk na de sluitingsdatum een antwoord op jouw sollicitatie! 



Toch eerst nog een vraag?

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je bellen met Ed Lasseur, sociaal makelaar, 06-27119440 of Sofie Bakker, sociaal beheerder, 06-59988076. 




of

Apply with Indeed onbeschikbaar