Overslaan naar content

Sociaal beheerder (jobcoach/vrijwilligerscoördinator), 32-36 uur per week, buurtcentrum de Zuidhoek

Op locatie
  • Zaanstad, Noord-Holland, Nederland
€ 3.191 - € 4.547 per maandDOCK Zaanstad

Functieomschrijving


Maak jij het verschil voor (kwetsbare) wijkbewoners van Zaanstad? Wil je impact gedreven werken? Ben je maatschappelijk betrokken en richt jij je op het vergroten van de weerbaarheid en het versterken van het sociale netwerk van deze doelgroepen? Lees dan snel verder!


Boven DOCK

DOCK is een welzijnsorganisatie die werkt in Rotterdam, Schiedam, Amsterdam, Zaanstad en Utrecht. DOCK staat voor een leefbare en veilige samenleving waar iedereen hoort en meedoet. We zijn de betrokken buurtgenoot voor bewoners, de drijvende kracht voor groepen en de aanpakker en expert in de wijk. DOCK werkt met zelforganiserende teams waarbij de kracht van de professionals het uitgangspunt vormt. Onze innovatieve aanpak uitgebreide strategie met uitvoering en vergroot de handelingssnelheid waar het nodig is: op straat en in de wijk. Onze professionals geloven in de kracht van bewoners en stimuleren hen om zelf de regie te nemen. Zo bouwen we samen aan zelfstandige computers in de wijk.


Over de functie

De sociaal-beheerder in de Zuidhoek faciliteert het buurtcentrum als het centrale ontmoetingspunt in de wijk. Hij/zij richt het gebruik van de Zuidhoek zo dat de samenwerking tussen de doelgroepen en beroepskrachten vlot verloopt. Met enthousiasmeert en begeleid je (kwetsbare) vrijwilligers om hun talenten aan te wenden en te ontwikkelen zodat zij zelfredzamer worden, hun maatschappelijke positie kunnen verbeteren en/of iets doen voor een ander en voor de buurt. Dit doet je door de vrijwilligers te faciliteren, stimuleren, coachen en ondersteunen zodat ze zelfstandig verder kunnen. Als sociaal beheerder is je taak voornamelijk jobcoaching en vrijwilligers begeleiden. Voor de facilitaire werkzaamheden hebben wij een facilitaire beheerder.

Voor deze functie zoeken wij een veelzijdige, proactieve collega. Je vindt het prettig om zelfstandig aan de slag te gaan en een nieuwsgierige, open houding te gaan.

Klinkt goed! Hoe ziet de functie en opdracht er verder uit?

  • Het gezicht is van het buurthuis en bijdragen aan het levendig houden/maken van het buurthuis
  • Zorgen voor het aankleden en de uitstraling van het buurthuis (in overleg en samenwerking met Facilitair Beheerder ook ivm veiligheidsregels)
  • Nauw samenwerken met opbouwwerkers, jongerenwerkers (zakgeld jongeren), wijkmanagers, facilitair beheerder en anderen betrokkenen
  • Zorgen voor participatieplekken door middel van trajecten te bedenken en te begeleiden en zorgen voor doorstroom in de bestaande trajecten
  • Klaarstaan ​​voor zowel vrijwilligers als buurtbewoners, ondersteuning bieden waar nodig (oa buurt ideeën en activiteiten in het buurthuis dmv doorverwijzing naar opbouwwerkers)
  • Aanwezig zijn bij bijeenkomsten waar vrijwilligers uitgenodigd zijn
  • Beheren van het activiteitenbudget
  • Grote haan maken voor de bar (en receptie) van maandag tot en met zondag
  • Structuuroverleg (bijv. eens in de twee weken) met Facilitair Beheer om diverse zaken door te nemen
  • Coaching en begeleiding van vrijwilligers
  • Conflictoplossing en bemiddeling
  • Samenwerken met regisseurs en zaakondersteuning
  • Activiteitenbegeleiding en administratie
  • Zorgen voor veiligheid en welzijn
  • Begeleiding van stagiaires
  • Werving en plaatsing van vrijwilligers

Vereisten


Ik ben enthousiast! Wie zoeken jullie?

De ideale kandidaat is een stevige, enthousiaste persoonlijkheid met ervaring in een mislukte functie. Als je in het buurtcentrum bent, is het belangrijk dat je sociaal sterk bent, gemakkelijk contact maakt en communicatief vaardig bent. Je deinst niet terug voor registratie en boekhouding en bent flexibel genoeg om buiten kantoortijden te werken of bereikbaar te zijn. Jij werkt positief, proactief, preventief en pakt op een creatieve manier jouw werkzaamheden op. Werken in een teamverband en zelfstandig functioneren gaat jou goed af. Je bent betrouwbaar en schakelt snel tussen verschillende collega professionals, vrijwilligers, doelgroepen en verschillende type activiteiten.

Vanzelfsprekend herken jij jezelf in de kernwaarden van DOCK: je bent betrokken, verbindend, enthousiast, betrouwbaar, inspirerend en professioneel.


Wat vragen wij?

  • Een afgeronde mbo en/of hbo-opleiding op het gebied van sociaal werk; en werkervaring in een verbindende functie;
  • Kennis van somatische aandoeningen, GGZ en LVB;
  • Je kunt verschillende methodieken en werkwijze effectief toepassen;
  • Je bent cultuursensitief;
  • Je beschikt over coachingsvaardigheden van deze wilt leren;
  • Je hebt een actieve en op samenwerking gerichte houding;
  • Je denkt in mogelijkheden en kansen;
  • Je bent communicatief sterk en beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift.
  • Je hebt een flexibele werkhouding.
  • Kennis van administratieve processen is een pré;
  • Kennis van richtlijnen ten aanzien van veiligheid en hygiëne;
  • Kennis van bedrijfshulpverlening en EHBO, of bereid dit te halen;
  • Correct gedrag bij persoonlijke contracten;
  • Flexibele werktijden (soms op verzoek in het weekend/avonden)
  • Kunnen inspireren van (vrijwillig) medewerkers en hen vanuit verbinding kunnen aanspreken.
  • Praktische instelling met organisatievermogen en impact op het beheer en de deurontwikkeling van het wijkcentrum in het gebied uit te voeren.
  • Ondernemen
  • Initiatief nemen
  • Resultaat- en procesgericht handelen
  • Plannen en organiseren
  • Proactief en ondernemen handelen
  • Omgevingsbewust handelen
  • Een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag is een vereiste voor deze functie


DOCK biedt

  • Een uitdagende, afwisselende functie in een dynamische omgeving met leuke collega's;
  • Alle ruimte om jezelf als professional te ontwikkelen binnen onze lerende organisatie;
  • Een aanstelling voor 32-36 uur per week;
  • Een tijdelijk dienstverband van een jaar met de intentie tot verlenging;
  • Salaris conform CAO Sociaal Werk schaal 8 (min. €3.191,-- en max. €4.547,--) bij een fulltime dienstverband; Salaris is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuzebudget, Loopbaanbudget, een collectieve zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn en flexibele werktijden.


Geïnteresseerd?


Solliciteer vóór 24 mei 2024 met je CV en motivatiebrief. De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksrondes en een effectief arbeidsvoorwaardengesprek. Je ontvangst zo snel mogelijk na de sluitingsdatum een ​​terugkoppeling op jouw sollicitatie.



Vragen?


Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Jeroen Kalf via J.kalf@swt.zaanstad.nl



of