
Schuldhulpverlener
- Op locatie
- Zaanstad, Noord-Holland, Nederland
- € 3.319 - € 5.040 per maand
- DOCK Zaanstad
Functieomschrijving
Wij zoeken een Schuldhulpverlener voor 24 uur
Maak jij het verschil voor kwetsbare bewoners van Zaanstad? Wil je impact gedreven werken? Ben je maatschappelijk betrokken? Richt jij je op het vergroten van de weerbaarheid en het versterken van het sociale netwerk van deze doelgroepen? Lees dan snel verder!
Over DOCK
DOCK is een sociaal werkorganisatie die al bijna dertig jaar impact maakt in grootstedelijke gebieden. Met diepgewortelde kennis, ervaring en innovatie verbinden wij mensen, organisaties en ideeën om gemeenschappen te versterken. Natuurlijk ook de maatschappelijke uitdagingen te beantwoorden. Onze kracht ligt bij de vakmensen die dagelijks in de wijken het verschil maken. Betrokken professionals die met expertise, toewijding en een open blik bouwen aan sociale samenhang en kansen voor iedereen. In een tijd van groeiende tegenstellingen en sociale druk vertalen we lokale inzichten naar vernieuwende, effectieve oplossingen voor het sociaal domein. DOCK is behalve een uitvoerder ook een pionier, die beleid en praktijk verbindt met een aanpak die verder gaat dan de dag van morgen. Samen bouwen we aan een samenleving waarin iedereen de kans krijgt om mee te doen, bij te dragen en zich thuis te voelen. Nu en in de toekomst.
Over de functie
In Zaanstad heeft DOCK de sociale wijkteams van vier wijken in beheer; Pelders en Hoornseveld, Poelenburg, Zaandam Zuid en de Rosmolenwijk. Voor deze brede en uitdagende functie zoeken we een ervaren collega in het team armoede en financiën.
Als schuldhulpverlener bij het sociaal wijkteam ben je verantwoordelijk voor het integraal uitvragen van bewoners met hulpvragen, het opstellen van ondersteuningsplannen en begeleiden van bewoners naar passende ondersteuning. Je werkt nauw samen met je directe collega’s uit de ketens en ketenpartners.
Tevens zullen we bij indiensttreding een Verklaring omtrent Gedrag aanvragen.
Klinkt goed! Wat neem je mee?
· Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in een relevante richting, zoals SJD of Social Work en actuele ervaring met schulphulpverlening;
· Je kent de sociale kaart en weet SWT-collega’s en andere gecontracteerde aanbieders te vinden;
· Je signaleert knelpunten, doet verbetervoorstellen en bewaakt het proces rondom de voortgang en afdoening van besluiten;
· Je bent nauwkeurig in je werkzaamheden en kunt feitelijke informatie zowel mondeling als schriftelijk helder overbrengen;
· Je bent communicatief sterk en beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift;
· Ervaring met het werken bij een Sociaal Wijkteam is een pré.
Wat bieden wij?
· Een uitdagende en zelfstandige functie in een dynamische omgeving met leuke collega’s. Ruimte voor professionele ontwikkeling en de mogelijkheid om samen te bouwen aan een succesvol team. Een aanstelling voor 24 uur per week voor de duur van 1 jaar met de mogelijkheid tot verlenging.
· Salariëring is conform de CAO Sociaal Werk, schaal 8 (min. € 3.319,– en max. € 5.040,–), bij een fulltime dienstverband van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van diploma’s en relevante werkervaring.
· Daarnaast bieden we jou goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuzebudget (IKB), Loopbaanbudget (LBB), korting op je zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik.
Ben je geïnteresseerd?
Solliciteer vóór 31-10-2025 via de sollicitatiebutton met je CV en motivatiebrief. De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Je ontvangt zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum een terugkoppeling op jouw sollicitatie. De 1e gespreksrondes vinden plaats op woensdagmiddag 05-11-2025 en vrijdagmiddag 07-11-2025.
Wil je meer informatie?
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Sylvia van de Beek, via telefoon: 06-59992157 of per mail: s.beek@swt.zaanstad.nl
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!