Overslaan naar content

Projectleider voor Buurtkamer U.J. Klaren in Amsterdam voor 12 uur per week

  • Op locatie
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • € 3.319 - € 4.729 per maand
  • DOCK Amsterdam

Functieomschrijving

Projectleider voor Buurtkamer U.J. Klaren in Amsterdam voor 12 uur per week

Ben jij een ervaren en gedreven projectleider met een passie voor buurtontwikkeling en inclusie? Wil jij een sleutelrol spelen in de opzet en coördinatie van een nieuwe buurtkamer waarin bewoners, organisaties en horeca samenkomen in de oudste speeltuin van Amsterdam? DOCK zoekt een ondernemende en enthousiaste projectleider die de opening en doorontwikkeling van de Buurtkamer bij speeltuin U.J. Klaren in goede banen leidt!


Over DOCK

DOCK is een welzijnsorganisatie die werkt in Rotterdam, Schiedam, Amsterdam, Zaanstad en Utrecht. DOCK staat voor een leefbare en veilige samenleving waar iedereen bij hoort en meedoet. We zijn de betrokken buurtgenoot voor bewoners, de drijvende kracht voor groepen en de aanpakker en expert in de wijk. DOCK zorgt voor een netwerk en verbinding met partners die voor bewoners van waarde zijn: van huisarts tot sportclub, van wijkagent tot woningbouwvereniging en van buurtsupermarkt tot zorgverzekeraar.


Onze innovatieve aanpak verbindt strategie met uitvoering en vergroot de handelingssnelheid van de teams precies daar waar het nodig is: op straat en in de wijk. Onze professionals geloven in de kracht van bewoners en stimuleren hen om zelf de regie te nemen. Zo bouwen we samen aan zelfstandige communities in de wijk.


Over de functie

Na een periode van ontwerpen en ophalen van behoeftes van allerlei betrokkenen (bewoners, stadsdeel, organisaties, horeca) gaat buurtkamer U.J. Klaren bijna open. De komende periode wordt inhoud en invulling gegeven aan de programmering en de samenwerking met belanghebbenden. De projectleider van DOCK is spil in deze op te zetten samenwerking, ziet en benut kansen, gebruikt de talenten en krachten van de wijk om samen met bewoners, organisaties en bedrijven in de wijk een bruisende ontmoetingsplek op te zetten. De opdracht voor de projectleider is voor 12 uur per week en loopt tot april 2026.



Jouw verantwoordelijkheden

  • De projectleider Buurtkamer U.J. Klaren is verantwoordelijk voor het gehele proces rondom opening en opzetten van een succesvolle Buurtkamer in de U.J. Klaren speeltuin. Zo:

  • Inventariseert de projectleider de behoeften en wensen rondom inrichting van de ruimte onder alle betrokkenen;

  • Neemt de projectleider een trekkende en pro-actieve rol in het stimuleren, faciliteren van de samenwerking tussen de betrokkenen, waarbij de complexe belangen in het veld zorgvuldig worden afgewogen.

  • Draagt de projectleider zorg voor een programmering in de ruimte, passend bij de diversiteit aan gebruikers;

  • Zorgt de projectleider ervoor dat verschillende groepen (bewoners) worden gehoord en gezien in het proces waarbij sociale inclusie een belangrijk thema is;

  • Bewaakt de projectleider de voortgang van het reilen en zeilen van de Buurtkamer gebruik en programmering en toetst geregeld of het passend is bij wat betrokkenen willen;

  • Zoekt de projectleider pro-actief naar nieuwe samenwerkingen en kansen, bv. met dagbestedingspartners, buitenschoolse opvang organisaties, partners uit de sociale basis of (lokale) ondernemers om zo tot een bruisende plek te komen die echt van de buurt is;

  • Bewaakt de projectleider het budget en tijdspad

 

De taken van de projectleider zijn zeer uiteenlopend en divers. Er is ook ruimte voor eigen inbreng en ideeën.

  • Amsterdammers ondersteunen in het uitbreiden van hun sociale netwerk;

  • Intakegesprekken en voortgangsgesprekken afnemen;

  • Het begeleiden van stagiaires en vrijwilligers;

  • Ontmoetingsbijeenkomsten en evenementen organiseren;

  • Begeleiden van vrienden matches/groepjes;

  • Individuele ondersteuning van deelnemers;

  • Netwerk onderhouden en uitbreiden;

  • Registreren/rapporteren voor maandelijkse verantwoording;

  • PR- en communicatietaken;

  • Overig aanbod in de wijk in kaart brengen en deelnemers doorverwijzen;

  • Budgettaire taken;

  • Doorontwikkeling van het project.




Wat breng jij mee?

  • Ervaring met projectleiding, pré bij ervaring binnen het sociaal-maatschappelijke domein;

  • Ervaring met omgang met verschillende belangen van betrokkenen;

  • Bij voorkeur een afgeronde, relevante Hbo-opleiding of relevant mbo diploma + werkervaring;

  • Kennis over, ervaring met of affiniteit voor ‘community building’ ofwel opbouwwerk en buurtontwikkeling;
    Gevoelig voor en bewust over in- en uitsluitingsmechanismes binnen het opbouwwerk; ;

  • Je ziet en benut kansen en weet zowel DOCK collega’s als direct betrokkenen te enthousiasmeren en activeren;

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;

  • Sterke coördinerende en organisatorische kwaliteiten;

  • Inzicht in de dynamiek en complexiteit van bewonersgroepen.




Wat bieden wij?

  • Een uitdagende, zelfstandige functie in een dynamische omgeving met leuke collega’s;

  • Alle ruimte om jezelf als professional te ontwikkelen binnen onze lerende organisatie;

  • Een aanstelling voor 12 uur per week;

  • Een tijdelijk dienstverband tot 1 april 2026;

  • Salaris conform CAO Sociaal Werk HBO schaal 9 (min. € 3.528,- en max. 5.574,-. of bij MBO schaal 6 min. € 2805,- en max. € 5.040,- o.b.v. een 36-urige werkweek);

  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuzebudget, Loopbaanbudget, een collectieve zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik.


Ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Solliciteer als jij het verschil kan maken!

Solliciteer vóór 10 april via de sollicitatiebutton met je CV en motivatiebrief. De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Je ontvangt zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum een terugkoppeling op jouw sollicitatie. De vacature wordt zowel intern als extern geplaats. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

De gesprekken vinden plaats op 14 en 15 april.


Toch eerst nog een vraag?


Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je bellen met Judith Franssen via 06-43543289.

Registratie bij Registerplein is vereist.
Zie: Home - Registerplein voor meer informatie.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar