Skip to content

Data-analist met kennis van PowerBI

RemoteNederland, Zuid-Holland, Verschillende stedenDOCK Service

Functieomschrijving

DOCK zoekt Data-analist met kennis van PowerBI

Ben jij die zelfstandige professional die cijfermatig en analytisch goed onderlegd is, die daarnaast over uitstekende communicatieve vaardigheden beschikt èn die affiniteit heeft met het sociale domein? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over de functie

Als Data-analist ben je het aanspreekpunt voor iedereen binnen DOCK die iets met data wil. Je bent een kei om ruwe data te vertalen naar inzichtelijke en bruikbare informatie en verbanden te leggen. Daarnaast kun je ook de vertaling maken naar trends en ontwikkelingen, en deze op begrijpelijke wijze delen met collega's. In deze functie lever je een belangrijke bijdrage aan datasets en maatwerkrapporten, hierbij werk je nauw samen met de Adviseurs en Functioneel applicatiebeheerder van team Data & Impact binnen DOCK én de Data-engineer van het nieuwe Datawarehouse. Met data uit het registratiesysteem Central Station gaan teams zelfstandig aan de slag. Jouw rol binnen dit proces is om de data zo structureel en kwalitatief hoogwaardig aan te bieden via dashboards. PowerBI is het programma voor het maken van dashboards en jij weet daar wel raad mee of kan je heel makkelijk dit eigen maken. Hiermee wordt ons verhaal sterker richting opdrachtgevers en gebruiken we de data zelf om ons te blijven ontwikkelen als dé innovatieve speler binnen Welzijn.

Wat ga je doen?

  • Bijdragen aan het opstellen van rapportages door het maken van dashboards en waar nodig verbeterpunten aandragen;
  • Vraagbaak op het gebied van informatievoorziening en managementinformatie;
  • Inhoudelijk verwerken van data, verbanden leggen en deze vertalen naar trends en ontwikkelingen;
  • Meewerken aan de verdere doorontwikkeling van een generiek dashboard, optimaliseren van de verantwoordingcycli en de uitrol van sociale impactmetingen;
  • In samenwerking met de applicatiebeheerder en de data-engineer het nieuwe datawarehouse inrichten;
  • Ondersteunen bij analyse en interpretatie van teamresultaten;
  • Het actief signaleren van mogelijke kwaliteitsverbeteringen op basis van de managementinformatie.

Vereisten

Wie zoeken wij?

Voor deze functie zijn we op zoek naar een ervaren collega die affiniteit heeft met het sociaal domein, graag werkt met cijfers en het analyseren ervan. Je werkt zelfstandig, resultaatgericht en bent analytisch zeer sterk. Je signaleert problemen, herkent en vindt belangrijke informatie en relevante gegevens, legt hiertussen verbanden en ziet mogelijke oorzaken van problemen, maar ook de oplossingen en kansen. Je komt te werken bij het Servicebureau, team Data & Impact. Het team is klein dus in deze functie kom je met diverse vraagstukken in aanraking waar je samen met je directe collega’s mee aan de slag gaat. Dat zorgt voor afwisseling in deze functie.

Wat vragen wij?

  • HBO werk- en denkniveau aangevuld met kennis en/of ervaring op het vakgebied data-analyse;
  • Aantoonbare ervaring met het bewerken en analyseren van data;
  • Bij voorkeur kennis van statistische methoden en technieken;
  • Goede beheersing van diverse programma’s als Power BI en Excel;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift;
  • Plezier hebben in het werken met cijfers en vooral het verhaal achter de cijfers;
  • Koppelingen kunnen maken tussen de inhoud en de data/informatie van het primaire welzijnswerk in de gebieden;
  • Bij deze functie horen de volgende competenties: integriteit, samenwerken, initiatief nemen, zelfontwikkeling en impact;
  • Kennis van de AVG is ook zeer wenselijk.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende, zelfstandige functie in een dynamische omgeving met leuke collega’s;
  • Alle ruimte om jezelf als professional te ontwikkelen;
  • Een aanstelling voor 32-36 uur per week;
  • Een tijdelijk dienstverband van een jaar met de intentie tot verlenging;
  • Salaris conform CAO Sociaal Werk schaal 9 (min. € 2.989,- en max. 4.407,-) bij een fulltime dienstverband;
  • DOCK is actief in vijf regio’s, namelijk Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Zaanstad en Rotterdam. Voor de functie van data analist heb je een flexibele werkplek. Afwisselend is thuiswerken of werken vanuit één van onze kantoren mogelijk;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuzebudget, Loopbaanbudget, Thuiswerkregeling, een collectieve zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon.

Enthousiast?

Solliciteer via de sollicitatiebutton door het inzenden van je cv en een motivatiebrief. Bij geschikte reacties nemen we zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak in te plannen. De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek.

Toch eerst nog een vraag?

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Sandra van der Sluis via 06-59935083.