Skip to content

Business Controller

RemoteNederland, Zuid-Holland, RotterdamDOCK Service

Functieomschrijving

Functie: 

Als Business Controller binnen DOCK maak je deel uit van het financieel adviesteam dat onderdeel is van DOCK Services te Rotterdam. Je rapporteert rechtstreeks aan de Directeur Bedrijfsvoering. In deze rol heb je een of meerdere DOCK-onderdelen in portefeuille en ben je primair de bedrijfsadviseur van de betrokken managers en uitvoerende teams. Je bent de verbindende schakel tussen “de steden” en het servicebureau. Daarbij heb je uiteraard regelmatig vakinhoudelijke afstemming met je collega’s van business, financial en concern control. Met jouw integrale vakkundige blik en op samenwerking gerichte houding draag je bij aan de optimalisatie van Business Control en een duurzaam gezonde bedrijfsvoering. Focus van de functie ligt zodoende op “ondernemerschap en business accounting”. De juiste kandidaat ziet het als een uitdaging om aan de verdere ontwikkeling van Business Control en ondernemerschap, een stevige bijdrage te leveren.

Wat ga je doen?

• Adviseren en ondersteunen van het lokale management en de uitvoerende teams “in de steden”;
• Ondersteunen bij het opstellen en bewaken van (project)begrotingen;
• Opstellen van Business Cases en adviseren over de optimale inzet van mensen en middelen (in de steden);
• Opstellen, op basis van stuurinformatie, van prognoses voor de regio en management;
• Bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het stuurinstrumentarium;
• Ondersteunen en adviseren bij het inrichten en onderhouden van de prestatieregistratie.

Vereisten

Enthousiast? Dit is de kandidaat die we zoeken:

Wij zoeken een ervaren Business Controller met gevoel voor ondernemerschap. Een stevige persoonlijkheid, bedrijfsmatig goed onderlegd en analytisch sterk. Je hebt oog voor de verschillende belangen van stakeholders en kent de ontwikkelingen op je vakgebied. Met jouw integrale blik en op samenwerking gerichte houding, weet jij Business Control naar een hoger niveau te tillen. Het is een pré als je ervaring hebt binnen een organisatie met centrale ondersteunende diensten, ter ondersteuning voor de decentrale primaire processen. Je ziet het als een kans vindt om je potentieel en je vaardigheden in te zetten om een waardevolle bijdrage te leveren in het sociaal domein.

Profielkenmerken:

• Je hebt een afgeronde HBO of WO-opleiding economie of bedrijfskunde;
• Je hebt werkervaring in een soortgelijke functie bij een (middel-)grote organisatie;
• Je hebt uitstekende analytische, organisatorische en adviesvaardigheden;
• Je beschikt over een integere, accurate en oplossingsgerichte werkstijl;
• Je bent bedreven in het gebruik van managementinformatiesystemen (Power-BI is een pré) en weet deze efficiënt in te zetten voor analyses en prognoses;
• Je beschikt over sterke mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
• Je hebt goede sociale vaardigheden en weet zodoende je weg te vinden in de organisatie;
• Je hebt de ambitie en het talent om het ondernemerschap en de financiële processen continu te verbeteren.

Waarom kies je voor deze baan? DOCK biedt:

• Een uitdagende, afwisselende functie met veel eigen regelmogelijkheden;
• Werken bij een organisatie met maatschappelijke relevantie, waarbinnen jouw functie er daadwerkelijk toe doet;
• Salaris conform CAO Sociaal Werk schaal 10 (max. € 4830, - bruto p/m), bij een full time dienstverband op basis van 36 uur p/w. Afhankelijk van senioriteit is benoeming in schaal 11 (op termijn) mogelijk (max. € 5356, - bruto p/m);
• Daarenboven biedt DOCK een individueel keuzebudget van 21% boven op het bruto jaarsalaris ter compensatie van vakantiegeld, 13e maand en bovenwettelijke vakantiedagen;
• Prima studie- en ontwikkelingsfaciliteiten om jezelf als professional verder te ontwikkelen;
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals korting op je zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik;
• DOCK biedt mogelijkheden om tijd- en plaats onafhankelijk te werken.

Beschikbaarheid: 

De voorkeur gaat uit naar een kandidaat die voor 32-36 uur per week beschikbaar is.

Sollicitatieprocedure en informatie:  

DOCK laat zich in deze procedure exclusief bijstaan door Frank Rudolph van de organisatie Up2Next. Geïnteresseerde kandidaten kunnen hun interesse kenbaar maken door een bericht (inclusief actueel CV) te sturen aan frank.rudolph@up2next.com. Solliciteren via andere kanalen, is niet mogelijk. Voor meer informatie kunt u bellen met Frank Rudolph (06-53812321).