Accounthouder (25-28 uur)
RemoteRotterdam, Zuid-Holland, Nederland€ 3.518 - € 5.463 per maandDOCK Rotterdam
Functieomschrijving
Voor Rotterdam zoeken wij een gedreven accounthouder die in een veranderende organisatie de welzijnsopdracht verankert en ontwikkelt en de impact van DOCK substantieel vergroot. Ben jij de accounthouder die we zoeken? Lees dan snel verder.
Over DOCK
DOCK is een welzijnsorganisatie die werkt in Rotterdam, Schiedam, Amsterdam, Zaanstad, Haarlem en Utrecht. DOCK staat voor een leefbare en veilige samenleving waar iedereen bij hoort en meedoet. We zijn de betrokken buurtgenoot voor bewoners, de drijvende kracht voor groepen en de aanpakker en expert in de wijk. DOCK zorgt voor een netwerk en verbinding met partners die voor bewoners van waarde zijn: van huisarts tot sportclub, van wijkagent tot woningbouwvereniging en van buurtsupermarkt tot zorgverzekeraar.
DOCK werkt met zelforganiserende teams waarbij de kracht van de professionals het uitgangspunt vormt. Onze innovatieve aanpak verbindt strategie met uitvoering en vergroot de handelingssnelheid van de teams precies daar waar het nodig is: op straat en in de wijk. Onze professionals geloven in de kracht van bewoners en stimuleren hen om zelf de regie te nemen. Zo bouwen we samen aan zelfstandige communities in de wijk.
DOCK is in transitie!
DOCK zit midden in de transitie naar zelforganiserende teams met het doel de slagkracht en effectiviteit van de teams in de wijk te vergroten. In de nieuwe organisatie heeft elke stad een primair proces dat bestaat uit meerdere zelforganiserende teams voor welzijn, wijkteams, School maatschappelijk werk (smw) en Voorschools maatschappelijk werk (vsmw). Deze teams werken samen met het stedelijk zelf-organiserend middenveld, dat gevormd wordt door accounthouders, projectontwikkelaars en teamcoaches. Het middenveld wordt aangevuld met adviseurs en experts die inhoudelijk en procesmatig complementair zijn aan de teams en het middenveld.
De kerntaak van het middenveld is om in co-creatie met teams de strategie te vertalen in optimale uitvoering. Dit vraagt om een flexibel, situationeel organiseren, ontwikkelen én verbinden.
Klinkt goed! Hoe ziet de functie eruit?
Samen met je collega-accounthouder in Rotterdam ben je de commerciële kracht van Dock. Waar je collega zich focust op het vergroten van het werkgebied door het verwerven van nieuwe opdrachten, focus jij je op het vergroten van de impact van DOCK door de ontwikkeling van de al gecontracteerde opdrachten. Samen zijn jullie het gezicht naar de belangrijkste stakeholders, als eerste gesprekspartner ben je verantwoordelijk voor de verbindingen tussen opdrachtgevers, samenwerkingspartners en de DOCK-teams.
Je kent de opgave, netwerken en samenwerkingspartners in de stad als je broekzak. Samen met de teams werk je aan de opdracht van vandaag en die van de toekomst. Je doet dit door de voortgang te bewaken, de opdrachten bij gemeentes en mogelijke andere opdrachtgevers te verantwoorden en door het actief onderhouden van een relevant netwerk in de stedelijke markt.
De accounthouder valt hiërarchisch gezien direct onder het directieteam.
Wat ga je doen?
- Scherp maken van consequenties van de gunning in de uitvoering; (accountability)
- Monitoren van tussentijdse en definitieve resultaatsontwikkeling en waar nodig bijsturen;
- Optimaliseren van de impact van de opdrachten door vernieuwing en verdieping;
- Zorgdragen voor tijdige verantwoordingen naar de opdrachtgever o.a. door middel van overleggen met de gebiedsadviseurs en contractmanagers van opdrachtgever(s);
- Opbouwen en onderhouden van het netwerk;
- Presentatie en profilering van DOCK in de stedelijke samenwerkingsverbanden;
- Je bent dagelijks het aanspreekpunt voor (potentiële) opdrachtgevers;
- Je onderhoudt in effectieve samenwerking met de projectontwikkelaar en de teamcoaches actief verbinding met de teams die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht.
- Je zorgt voor optimale afstemming tussen opdrachtgevers, stakeholders, teams en het middenveld;
- Je motiveert medewerkers en handelt vanuit verbinding.
Vereisten
Wat vragen wij?
- Hbo werk- en denkniveau; met minimaal drie jaar ervaring in een soortgelijke functie;
- Kennis van én ervaring met het sociaal domein is een belangrijke pré;
- Kennis van en inzicht in de inrichting van organisaties en zelforganisatie;
- Bedrijfskundig inzicht;
- Vermogen om vanuit abstracte praktijkvraagstukken te kunnen overstijgen;
- Proactief en ondernemend in het signaleren en inspelen op feitelijke en verwachte (markt)ontwikkelingen en het (mede) vertalen hiervan in beleid;
- Je beschikt over de volgende competenties of wil je daarin ontwikkelen: ondernemerschap, contactuele vaardigheden, klantgerichtheid, communicatie en zakelijk denken.
- Je bent verandergericht
Het aanbod
DOCK biedt je een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische omgeving met leuke collega’s waarin je kunt meebouwen aan de groei en ontwikkeling van de organisatie.
- DOCK gaat graag een vaste verbinding met je aan in de vorm van een contract van 25 tot 28 uur per week met een honorering conform CAO Sociaal Werk schaal 11 min. € 3.518,- en max. €5.463,- bij een 36 uren contract
- Een individueel keuzebudget van 21% bovenop het bruto jaarsalaris ter compensatie van vakantiegeld, 13e maand en bovenwettelijke vakantiedagen.
Daarnaast biedt DOCK prima studie- en ontwikkelingsfaciliteiten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals korting op je zorgverzekering, deelname aan het pensioenfonds Zorg en Welzijn, flexibele werktijden en een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik.
Wil je meer weten of solliciteren?
Voor de invulling van deze vacature werkt DOCK samen met Movimento. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dianne Kurvers of Marit de Bresser op telefoonnummer 030-7115611. Bij interesse ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk je actuele CV en motivatiebrief. We zien uit naar je sollicitatie! De sollicitatieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!